Dela

Tipsa en kompis
Dela på Facebook Dela på LinkedIn

Så säger medarbetare som arbetstränar hos Uppdragstjänst

Vi tar tillvara alla medarbetares synpunkter under inskrivningstiden och i samband med att medarbetaren slutar, oavsett om orsaken är anställning, utbildning eller återgång till myndighet/till annan myndighet. Se diagram över vad man anserPDF om stödet från de anställda mentorerna/handledarna, vad man tycker om arbetsplatsen och hur man ser på sin egen utveckling.

Nedan kan du dessutom läsa utdrag ur de personliga intervjuer som görs kontinuerligt med medarbetarna för att säkerställa att vårt arbetssätt är riktigt, att uppdragen känns meningsfulla och framför allt för att ringa in vad som kan förbättras.

Medarbetare A: "Arbetet känns ännu mer meningsfullt när man träffar kunderna och får feedback direkt ifrån dem. Jag uppskattar att få välja mellan olika arbetsuppgifter, eftersom jag inte kan utföra alla på grund av mina hinder, Om jag behövs i Uppdragstjänst? Verksamheten står inte och faller med mig, folk börjar och slutar hela tiden. Däremot är det viktigt att jag är här när jag ska vara här."

Medarbetare B: "Det är aldrig några problem i gruppen, men det tar tid att lära känna varandra, man vet ju inte vad som kan vara känsligt att prata om för någon annan i början. Egentligen är det konstigt att det alltid är god stämning eftersom folk kommer och går hela tiden. Jag tycker det är kul att andra är tacksamma, lyssnar och lär sig av mig, och vice versa så klart. Jag har haft lärlingar förr.

När man är ute hos kunderna är det viktigt att ta i hand, ge ett gott intryck, fråga vad som behöver göras. Man måste ju synas och få goda referenser, jobb får man inte via AF. Jag kan väl tycka att det är 50/50 gällande omväxlingen i arbetet, jag skulle kunna göra mycket mer egna grejor. Ibland är det trångt i verkstaden, bättre när många är ute. Detta är ju inte ett proffsställe, och fortfarande under uppbyggnad, så utrustningen är ju därefter. Hade varit bra om vi hade haft ett virkesförråd ute så att vi kunde göra lite egna grejor. Annars är det svårt att vara kritisk, jag trivs ypperligt här och tror att detta kan vara vägen till riktigt arbete."

Medarbetare C: "Gruppen fungerar mycket bra, ingen är sur oavsett om man gillar arbetsuppgiften eller ej. Jag försöker prata mycket med de med utländsk härkomst, jag vet hur viktigt det är att de får träna på svenska språket. Jag gillar även uppdragen som vi gör inne i verkstaden och har fått komma med förslag till lösningar ute hos två kunder. Jag blir tilldelad bra sysslor och har inte försökt påverka vilka jag ska göra direkt - vill inte bara ta "de roliga jobben" utan tänker på de andra också.

Jag mår absolut mycket bättre av att vara här än hemma. Det som stör mig är att vissa inte kommer i tid eller inte kommer alls - det är inte bra för moralen - inte min egen heller. Att man inte vet om folk kommer gör också att jag känner lite "oro" för vad man ska göra imorgon, sådan ovisshet gillar jag inte. Skulle gärna ha en överblick över vad som ska göras i veckan. Vi behöver också fler verktyg - jag gör gärna en lista med förslag (och listan levererades 30 min senare...).


Uppdaterad 2018-06-26

 

E-post
kontakt@kavlinge.se

Telefonnummer
046-73 90 00

Organisationsnummer: 21 20 00 1058

 

Postadress
Kävlinge kommun
Verksamhetens namn
244 80 Kävlinge

Besöksadress
Kullagatan 2, Kävlinge

 

Öppettider
Måndag 08.00 - 16.30
Tisdag 08.00 - 17.00
Onsdag 08.00 - 16.30
Torsdag 08.00 - 16.30
Fredag 08.00 - 15.00

FÖLJ OSS I SOCIALA MEDIER