Dela

Tipsa en kompis
Dela på Facebook Dela på LinkedIn

Information om coronaviruset

Du har kommit till en sida på lättläst svenska.

Kävlinge kommun följer rapporteringen om coronaviruset.

Utbildningar för vuxna i Kävlinge hålls på distans nu.
Det betyder att du följer undervisningen från ditt hem.
Du behöver dator eller mobiltelefon och internet.

Läxhjälpen för vuxna på studiesmedjan är stängd.
Du kan ringa studie- och yrkesvägledare (SYV).
Telefonnumret är 046-73 93 60.

Om du går på gymnasiet är din skola stängd.
Skolan berättar för dig hur du ska arbeta hemifrån.
Det är viktigt att du följer informationen från din skola.
Kontakta gymnasieskolan om du har frågor.

För att skydda sjuka och gamla får du inte besöka äldreboenden längre.
Dagcentraler och restaurangerna är också stängda för besök.
Om du bor i servicelägenhet får du lunch som vanligt.

Skolor och förskolor i Kävlinge kommun är öppna som vanligt.
Det är viktigt att barn som är sjuka stannar hemma.

Om du har feber ska du stanna hemma.
Om du hostar eller har snuva är du också sjuk.
Var inte ute bland folk innan du är helt frisk.
Träffa inte heller dina vänner om du är sjuk.

Är du sjuk ringer du sjukvårdsupplysningen på 1177.
Besök inte vårdcentral eller sjukhus utan att ringa först.

Samlad information finns på webbplatsen krisinformation.se.
Du kan också ringa telefonnummer 113 13 om du har frågor.


Uppdaterad 2020-03-27

 

E-post
kontakt@kavlinge.se

Telefonnummer
046-73 90 00

Organisationsnummer: 21 20 00 1058

 

Postadress
Kävlinge kommun
Verksamhetens namn
244 80 Kävlinge

Besöksadress
Kullagatan 2, Kävlinge

 

Öppettider
Måndag 08.00 - 16.30
Tisdag 08.00 - 17.00
Onsdag 08.00 - 16.30
Torsdag 08.00 - 16.30
Fredag 08.00 - 15.00

FÖLJ OSS I SOCIALA MEDIER

Facebook logga