Dela

Tipsa en kompis
Dela på Facebook Dela på LinkedIn

Kommunens bolag

Du har kommit till en lättläst sida.

Bolag sköter vissa delar av Kävlinge kommuns arbete.
Flera kommuner i sydvästra Skåne
äger dessa bolag tillsammans.
Kävlinges kommunala bostadsbolag (KKB Fastigheter AB),
ägs däremot bara av Kävlinge kommun.

KKB Fastigheter AB har ungefär 2500 lägenheter och är Kävlinge kommuns enda egna bolag.

Kommunassurans Syd AB
ägs av 46 olika kommuner i södra Sverige.
Bolaget ordnar försäkringar.

Sydvatten AB ger dricksvatten
till 850 000 invånare i Skåne.
Sexton skånska kommuner äger tillsammans bolaget.

Sysav, Sydskånes avfallsaktiebolag,
har fjorton skånska kommuner som delägare,
och tar hand om sopor i södra Skåne.

Räddningstjänsten Syd fokuserar på
att skydda människor mot olyckor.


Uppdaterad 2017-05-09

 

E-post
kontakt@kavlinge.se

Telefonnummer
046-73 90 00

Organisationsnummer: 21 20 00 1058

 

Postadress
Kävlinge kommun
Verksamhetens namn
244 80 Kävlinge

Besöksadress
Kullagatan 2, Kävlinge

 

Öppettider
Måndag 08.00 - 16.30
Tisdag 08.00 - 17.00
Onsdag 08.00 - 16.30
Torsdag 08.00 - 16.30
Fredag 08.00 - 15.00

FÖLJ OSS I SOCIALA MEDIER