Du har kommit till en lättläst sida.
Bolag sköter vissa delar av Kävlinge kommuns arbete.
Flera kommuner i sydvästra Skåne
äger dessa bolag tillsammans.
Kävlinges kommunala bostadsbolag (KKB Fastigheter AB),
ägs däremot bara av Kävlinge kommun.
KKB Fastigheter AB har ungefär 2500 lägenheter och är Kävlinge kommuns enda egna bolag.
Kommunassurans Syd AB
ägs av 46 olika kommuner i södra Sverige.
Bolaget ordnar försäkringar.
Sydvatten AB ger dricksvatten
till 850 000 invånare i Skåne.
Sexton skånska kommuner äger tillsammans bolaget.
Sysav, Sydskånes avfallsaktiebolag,
har fjorton skånska kommuner som delägare,
och tar hand om sopor i södra Skåne.
Räddningstjänsten Syd fokuserar på
att skydda människor mot olyckor.
Postadress
Kävlinge kommun
Verksamhetens namn
244 80 Kävlinge
Besöksadress kommunhuset
Kullagatan 2, Kävlinge
Öppettider kommunhuset
Måndag 08.00 - 16.30
Tisdag 08.00 - 17.00
Onsdag 08.00 - 16.30
Torsdag 08.00 - 16.30
Fredag 08.00 - 15.00
FÖLJ OSS I SOCIALA MEDIER