Du har kommit till en lättläst sida.
Kommunfullmäktige styr kommunen.
I Kävlinge kommuns kommunfullmäktige
sitter 49 stycken folkvalda politiker
som kallas ledamöter.
Kommunens medborgare väljer politikerna
i allmänna val vart fjärde år.
De politiska partierna delar på platserna
i kommunfullmäktige
efter hur valresultatet blir.
Kommunstyrelsen har 13 ledamöter.
Kommunstyrelsen genomför fullmäktiges beslut.
I Kävlinge är kommunens arbete
uppdelad i fyra olika nämnder:
Varje nämnd består av 13 ledamöter.
Kävlinge kommun har även tre nämnder gemensamt
med Burlöv och Staffanstorp:
Till varje nämnd hör en förvaltning med anställda, som ser till att den dagliga verksamheten fungerar.
Postadress
Kävlinge kommun
Verksamhetens namn
244 80 Kävlinge
Besöksadress kommunhuset
Kullagatan 2, Kävlinge
Öppettider kommunhuset
Måndag 08.00 - 16.30
Tisdag 08.00 - 17.00
Onsdag 08.00 - 16.30
Torsdag 08.00 - 16.30
Fredag 08.00 - 15.00
FÖLJ OSS I SOCIALA MEDIER