Dela

Tipsa en kompis
Dela på Facebook Dela på LinkedIn

Boende för äldre

Du har kommit till en lättläst sida.

Behöver du mycket vård och omsorg?
Känner du dig inte trygg hemma?
Då kan det vara dags att flytta
till någon annan form av boende.

Det finns både servicelägenheter och
äldreboenden i kommunen.

Vid servicelägenheterna finns personal
som kan hjälpa dig.
Du har nära till restaurang och dagcentral
för att kunna träffa andra människor.

När det behövs mycket vård och omsorg
finns äldreboenden med personal dygnet runt.
Dessa finns i Kävlinge, Löddeköpinge
och Dösjebro.

I Kävlinge finns det även ett privat äldreboende.

Du kan få information om olika äldreboenden
av din handläggare.

Läs om
Servicelägenheter
Äldreboende och demensboendeöppnas i nytt fönster

Vill du veta mer?

Ring biståndshandläggare
Telefonnummer 046-73 90 00


Uppdaterad 2018-10-11

 

E-post
kontakt@kavlinge.se

Telefonnummer
046-73 90 00

Organisationsnummer: 21 20 00 1058

 

Postadress
Kävlinge kommun
Verksamhetens namn
244 80 Kävlinge

Besöksadress
Kullagatan 2, Kävlinge

 

Öppettider
Måndag 08.00 - 16.30
Tisdag 08.00 - 17.00
Onsdag 08.00 - 16.30
Torsdag 08.00 - 16.30
Fredag 08.00 - 15.00

FÖLJ OSS I SOCIALA MEDIER