Dela

Tipsa en kompis
Dela på Facebook Dela på LinkedIn

Turist i Kävlinge

Du har kommit till en lättläst sida.

Gratis turistbroschyrer och information finns på turistbyrån i Löddeköpinge
och på kommunhuset i Kävlinge.

Tips om vad som kan vara värt att se:

  • Barsebäcks saltsjöbad, sandstrand där du kan sola och bada.
  • Fredwicksfeldtska möllan, en av Skånes finaste väderkvarnar.
  • Gillhögs gånggrift, en grav från stenåldern.
  • Pegasus Trädgård, Skandinaviens enda ekologiska teaterträdgård.
  • Kävlingeån, här kan du paddla kanot, åka flotte eller fiska.
  • Stenbocksvallar, här kan du promenera med fin utsikt över Öresund.
  • Shopping på Galleria Center Syd.
  • VikingaTider, ett vikingatida samhälle med gårdar, djur, jordbruk, hantverk och handel.


Uppdaterad 2017-05-09

 

E-post
kontakt@kavlinge.se

Telefonnummer
046-73 90 00

Organisationsnummer: 21 20 00 1058

 

Postadress
Kävlinge kommun
Verksamhetens namn
244 80 Kävlinge

Besöksadress
Kullagatan 2, Kävlinge

 

Öppettider
Måndag 08.00 - 16.30
Tisdag 08.00 - 17.00
Onsdag 08.00 - 16.30
Torsdag 08.00 - 16.30
Fredag 08.00 - 15.00

FÖLJ OSS I SOCIALA MEDIER